Ne čačkaj mečku pod prečku! Kako se zaštititi od onih koji čačkaju i kradu sa blogova?

Kradu lopurde mamicu im pokvarenu lopovsku, na svakom mestu i koraku. E ne dam da mi kradu sa bloga! Ovo je moje mesto na kom pišem zato što volim, dobrodošao je svako ko je dobronameran, ko nije dobronameran može da pljune i ode dalje, ali ne može da mi ukrade misli i objavi ih kao svoje, pa onda još i da ih komentariše iz ugla „autora“. Alooo… ne dam bre!

Juče ujutru me sačekao mejl Retke Zverke u kom mi kaže da je pored svojih ukradenih tekstova, pronašla i neke moje na jednoj FB stranici, Magazin taj i taj i pogledam i smrkne mi se. Prsnem u sekundi, objavim na FB i TW i tako uz pomoć Zelene i Labilne pročešljamo sve tekstove i smrkne se i njima. Bukvalno su svi objavljeni tekstovi na toj stranici bili ukradeni  sa nekoliko blogova i potpisivani lopovskim imenima. Sve vajne „novinarke“ koje pišu za poznate magazine i portale, čak su neke i knjige objavile. Mož’ misliti? Ne bih se usudila da pogledam u te njihove knjige.  Svašta sam još nešto pronašla o njima i neću ništa da kažem o tome, neka im je na čast.

Neću sada ovde da vam sve detaljišem i da vas davim mnogo, ali uglavnom sve sam slikala, stvarno pozvala advokata i bila spremna da teram do kraja, dok ne isteram pravdu. Znam da je to teško ovde kod nas, ali jednom treba svemu tome stati na put. Vlasnici te stranice su toliko bili bezobrazni da dok se nisam načisto narogušila nije im padalo na pamet da reaguju. Nisam se zadovoljila da samo obrišu moje postove, već sam insistirala da obrišu celu stranicu. Što su na kraju i učinili. Po meni jedna mala pobeda blogera i pravde.

Znam i da kada neko reši da ukrade post, ukrašće ga bez obzira na bilo kakvu zaštitu i upozorenja, ali pronašla sam način kako bar malo da se zaštitim, pa želim da to podelim sa vama. Nisam otkrila toplu vodu, ali ne znamo svi sve, pa možda nekome pomogne. Bar malo.

S obzirom da postavljanjem Creative Commons licence i postavljanjem jasnog upozorenja na samom blogu ništa nisam postigla i nisam sprečila lopurde da kradu, potražila sam i druga rešenja, jer mi se baš smučilo. Ovo je ko zna koji put da se nerviram i teram sa budalama.

tynt

create-your-accountTynt je besplatan servis čiji kod lako možete da postavite na svoj blog. On omogaćava korisnicima da svaki kopiran tekst sa bloga ili sajta, samim kopiranjem „povuče“ i direktan link ka originalnom sadržaju. Ko hoće da ukrade određeni tekst ili sliku, on će naći način to da uradi, ali ćete bar na Tynt-u u statistici moći da saznate koji je vaš post ili koja je slika kopirana i gde da ih tražite. Registracija traje 20 sekundi i postoji vam lako i jasno objašnjenje kako i gde da postavite njihov kod na svom blogu.

Poigrala sam se još malo, pročačkala po netu i pronašla korisne html kodove, malo ih prilagodila i „udarila“ još jedno upozorenje. E pa sada, nema šanse da se iznerviram kada me sledeći put pokradu, nego bez ikakvog upozorenja zovem svog advokata da piše tužbu.

Da se razumemo, nisam sve ovo uradila zato što mislim da pišem neke naročito velike i vredne umotvorine, nego jednostavno ne dam lopurdama da se kite s mojim perjem. Kakvo god da je, moje je i tačka. Trudim se da uvek linkujem izvor slike ili da postavim besplatnu, ako nekog citiram da postavim link, čak i ako me neko na nešto inspirisao ili podstakao da o tome pišem. Verovatno i na mom blogu postoje propusti što se toga tiče, ali sigurno nikada ne bih namerno ukrala tuđe delo i predstavila ga kao svoje.

Kada su mi svojevremeno pokrali stručne tekstove o padobranstvu, znate šta su mi rekli: „Pa šta ima veze, ti i onako možeš druge da napišeš!“ 😀 Mogu ja nije problem, ali majka mu stara zašto je teško postaviti link ka izvoru i umesto svog imena staviti ime autora? Što bre da zarađuje neko na mom radu i trudu? Da pravi svoj „copy/paste“ biznis, pa ma kakav. Možda vas to ne nervira, možda vi baš volite da vam neko krade misli „iz glave“ i objavljuje kao svoje, pa vam ovo moje šizenje baš i nije jasno, ali eto meni smeta i ne dam.

P.S. Ako želite da ubacite ove kodove što sam predložila, na svoj blog, pa vam negde zaškripi javite mi se, pomoći ću vam koliko umem, ako ne umem, pitaćemo nekog ko zna. I da… probajte da iskopirate neki deo teksta. 😉

Posted on 16/12/2012, in SVAŠTA NEŠTO and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 18 коментара.

  1. Hvala ti na ovom poučnom tekstu. Odoh da ga podelim sa drugarima uz navođenje izvora, naravno.
    P.S
    Stvarno mi je žao zbog sve jučerašnje nervoze.

  2. Hvala Zoko. 🙂 I treba da delimo naša razmišljanja, stavove, znanja i saznanja. Drugačije sve ovo ne bi imalo nikakvog smisla. Problem je samo sa onima koji pokušavaju da nas naprave budalama. 🙂

  3. Nemam pojma šta si ovo o kodovima pisala.
    Imam nameru i ja da napišem tekst na ovu temu.

  4. Slatka, rekoh svoje mišljenje odmah po saznanju za poslednju kradju, pa da se ne ponavljam. I profesionalno sam na to davno oguglala.
    Javih se da ti zahvalim na ovome. Ne pratim lopovluke i lopove, imam posla s lopovima daleko većeg kalibra,a ispod svojih blogova sam napisala da, kao autor, zaslužujem makar potpis, ali … primenicu ovo. Još jednom hvala.

  5. Zelena probala sam na wordpress-u i nema mogućnost menjanja html kodova kao što je nekada moglo, a i za Tynt treba kod da se ubaci tako da ovo nije omogućeno na besplatnim platformama.

  6. Negoslava rekoh ti već sve. Ne može nažalost.

  7. Samo da ti napomenem da su Zagorka Popović i Milja Lukić jedna te ista osoba. 🙂

  8. Mangupčice jedna. 🙂 Hvalila sam te kada sam bila na Staroj Planini na Blogomaniji, pa mi je neko rekao da ti Milja nije pravo ime, nisam im verovala. „Ma ne znate vi moju Milju.“ 😀

  9. Plagijat je izraz najdubljeg divljenja.

  10. Prijatelju možda i jeste tako, ali autor se oseća kao silovan.

  11. Čarobna, Milja mi je pravo ime! A Zagorka Popović je jedna od mojih baka, u devojačkoj varijanti.

    Kad sam otvarala fejs profil, pitam ja decu da li im se više sviđa Zagorka Popović (baka po ocu, udata Trifunović) ili Kosara Rusimović (baka po majci, udata Stošić). Gledaju me deca belo, pa rekoše: „Ne zna se koje gluplje zvuči – gde iskopa ta starinska imena!“ Malo sam se uvredila, ali posle mislim – pa jeste, baš je „starinski“ šmek, i na eci-peci-pec pobedi Zagorka. 🙂

  12. Eto znači da sam ipak ja bila u pravu u odbrani Milje Lukić. 🙂 Stošići su iz Vranja, je l’ tako? Ne znam koliko ste svi u istoj liniji, ali jedan od mnogo dobrih drugara mi je Stošić. 🙂

  13. I Stošići i Rusimovići su iz Vranja. Imam rodbine po mami kol’ko ‘oćeš, volela bih da je i taj tvoj drug neki moj rođak. Samo da znaš, u Vranju su bitniji nadimci porodica, pa kako ima više Stošića koji među sobom nisu rod, ovi moji su Amamdžici (amam – tursko kupatilo), a Rusimovići su Ćerpiči (ćerpič – crep, ćeramida…).

  14. Reći cu i tebi, kao i Zelenoj, da ne vredi da se nervirate zbog lopovluka, jer, teško da možete nešto tu uraditi.
    Evo, mog zeta juče pokrali u radnji i to onako, bogovski. Romi, muško ženski par, on amnestiran prošle nedelje iz ćuze. I, nikom ništa. Možda će ih uhvatiti ali, njima robu niko vratiti neće a ne možeš ni da se osiguraš. Eto, to je već mnogo gore, znaš i sama, kada rmpaš kao konj, teškom mukom zaradiš lovu, zadužiš se i onda ti neko sve to ukrade i ubogalji te na duži period.

  15. Ua za lopove. Uvek će ih biti.

  1. Повратни пинг: Lopovi su među nama! « Zelena Soba

  2. Повратни пинг: Novogodišnje odluke – Janus, Simargl i druge priče | abc - amarilisonline

Оставите одговор

