Dokumenta i ja

Stvarno me zanima da li sem nekih beskućnika u Srbiji ima onih koji kao i ja imaju staru ličnu kartu, stari plavi pasoš, nemaju overenu zdravstvenu knjižicu, samim tim ni zdravstveno osiguranje, nemaju nijedan zdravstveni karton, ni izabranog lekara i tako godinama?

Što bi značilo da nigde nisam putovala van Srbije od kada su nam ukinuli vize, sem do Crne Gore, da sam hvala Bogu bila zdrava zadnjih 20 godina i da nisam čipovana. 😀

Jedina veza sa doktorima mi je bila u porodilištu. Skoknem do porodilišta, rodim dete, odem kući, nastavim dalje i tako par puta i obavezni godišnji lekarski pregledi na VMA zbog skakanja i to dok nisu uveli na 5 godina. Tako da ni to još par godina ne moram da radim, a i decu više neću da rađam. E kad se nešto baš skrljam, onda je tu bila hitna pomoć u Kraljevu i u Beogradu Urgentni. U Kraljevu sam imala „vezu“, a u Beogradu su morali da me prime.

Sa mnom uvek neki čudni slučajevi, lična karta mi važi i ako joj je rok važenja istekao još 27. jula, 2011. Znači nisam van zakona. Eeee… to je baš datum kada je uveden ne znam koji zakon i tako moja lična karta važi sve do 2017. godine.

Kad smo se vraćali sa Žabljaka posle Nove godine jedva su me pustili da se vratim u Srbiju zbog starog pasoša. Kaže čovek: „A je l’ vi znate da vam ovaj pasoš više ne važi od 31. decembra?“ Ma odakle znam, nismo gledali TV, slušali radio, čitali novine… Kaže: „… može i vaša lična karta ako imate.“. Imam, naravno. Gleda, gleda, čudi se… kaže: „A je l’ vi vidite da je istekao rok važenja još u julu?“ E tu sam te čekala. 😉 Nije istekao, po zakonu važi sve do 2017. I tako proverao mučenik, proveravao i na kraju došao do zaključka da sam regularna.

Ako sve ovo ne govori da sam ja budala, onda govori da sam protiv bilo kakvog ukalupljivanja. Ništa se ne mora. 🙂 Baš nisam htela da trčim po crveni pasoš i kako će se po svoj prilici ispostaviti bila sam u pravu. Koji će mi đavo? Kad rešim da idem, ja odoh. Sve po zakonu razume se, neću da prebegnem preko neke livade ko srpski šaneri. 🙂

Ja sam neko ko poštuje zakon, kad moram da se ukalupim zarad viših ciljeva. Ćutim i slušam šta treba, kako treba, odradim koliko mi treba i ćao zdravo.

Prošle godine u novembru sam prikupila svu potrebnu dokumentaciju za vađenje nove lične karte i pasoša i čak uplatila sumu koja treba, ali nikada nisam otišla da to predam i krenem u proceduru, jer se planirano putovanje izjalovilo. 🙄 Bacila sam pare bezveze. Budala kad vam kažem.

Šta će biti ako nam opet uvedu vize? Šta se to mene tiče i onako sam više putovala dok ih je bilo? 😀 Većina ljudi u Srbiji jedva da ima para i za gradski prevoz, a o daljim putovanjima da i ne govorimo ništa. Spremni su ljudi da ratuju sa BUS plusom i komunalnom, ali pošto-poto hoće džabe da se voze. Ili hoće iz inata ili jednostavno nemaju para. Važno je da imaju crveni pasoš, šta će im karta za prevoz. 😀

I stvarno uvek neko čudo sa mnom. Sada kada imam Čarobnu Krčmu  treba mi vlasnički list za prostor za poresku, međutim taj ugovor je izgoreo u požaru 2009. godine. Mogu da se kladim da je prvi izgoreo baš zato što meni sada treba. 😀

Rešićemo i to nekako, a i imaću regularnu zdravstvenu knjižicu, pa ću da krenem na sistematski pregled, ali sam sigurna da ću i tu imati problem kada mi budu tražili stari zdravstveni karton, a moj jedan jedini je negde u arhivi dečijeg doma zdravlja u Kraljevu gde je smešten davne ’89. godine kada sam završila osnovnu školu, ako ga nisu spalili da im ne zauzima mesto.

Čik da negde postoji slučaj kao što je moj? Štata što ih nema više, jer bi to značilo da nas ima više zdravih, ali svakako i više blesavih. 😀

 

Posted on 31/10/2012, in SVAŠTA NEŠTO and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. Evo još jedne! Od nabrojanih dokumenata imam samo novu ličnu kartu i to zato što su mi staru ukrali lopovi. Nisu hteli nju, naravno, al’ zatekla se u novčaniku. Inače, skupila i ja dokumenta one godine kad je isticala stara, pa sam skakala od sreće kad su produžili važenje. „Nećete me videti do 2017!“ – pomislila sam. Ozbiljno sumnjam da mi je sudbina baš zbog te (grešne) misli poslala lopove.

  2. Auuu Romi nisam valjda lopove prizvala ovih postom. 😀 Nisam valjda, a ako jesam javiću ti. 🙂

  1. Повратни пинг: Posao kao zadovoljstvo, kao način života, izvor prihoda, ali i povod za sreću i uživanje | Charolija

Оставите одговор

