Maler za ministre – onako nešto o pravopisu

Foto: Nemanja Pančić

Pre svega ću morati kulturno da pitam. Pita li se nešto taj ministar prosvete? Jer ako se pita, moram da ga pitam da li je normalan? Ako se ne pita onda odmah moram da se izvinim pre nego da počnem i da pišem. U ostalom kakve veze ima, mogu i da se izvinEm slobodno, međutim nisam baš nešto u formi tako da može da mi… ovaj kako ono beše, oprosti.

Neću da objašnjavam odakle mi ideja za ovakav post, mislim da je potpuno jasno.

Uvaženi gospodine ministre, očigledno dobro znate šta ste napravili. (Nešto sam se setila u međuvremenu. Ni predhodnim ministrima kojima sam se obraćala nisam persirala, tako da neću ni tebi.) Koliko toliko si pismen čovek, pa da ti ne objašnjavam. U stvari ono što sam čula da si rekao ispada kao dobra fora. Svega ti ‘ajde mi reci da si se zafrkavao?  Molim te.

Ne mogu da se nerviram, pa samo „copy – paste“ onoga što sam već rekla.

„Čitam, gledam, ceo dan se krstim ali nemogu da ne reagujemPitam se šta li se krije iza ovoga? Znači u srbiji je potpuno normalno da budeš načitan a ustvari nepismen??? Što znači da će naša deca sutra pisati knjige u kojima će umeti da upotrebe padeže ali će bi ti nebitno dali je nešto ispravno napisano? Šta ima veze kad postoje lektori? Ma treba da im dozvole i da umesto v koriste w, ne ka onda unište i ovo malo jezika što nam je ostalo. Kad uništiš jezik uništio si i narod! (Sve pravopisne greške su namerno napravljene i bodu mi oči da ‘oće da mi ispadnu). Zar vama to stvarno ne smeta?“ (Facebook) Pitanje je i kakve ćemo lektore da  imamo za koju godinu?

„Jeste važno gde će naša deca u pisanju da napišu veliko ili malo slovo, jeste važno da li će „da li“ da napišu zajedno ili odvojeno, jeste važno hoće li umeti da postave pravilno pitanje sa „jer ili je l’? „… ima mnogo razloga i zaista je poražavajuće ako bismo morali da objašnjavamo zašto je tako. Naučićemo ih kako se pravilno piše „I am, I’m“ i to će da im ocenjuju kao greške, ali nema nikakve veze da li će da napišu, „Jasam“? E ne može tako, ne treba. Hoće da nam kažu da za osam godina školovanja nisu uspeli da nam decu nauče maternjem jeziku, pa čemu su ih onda naučili? Baš sam ljuta.“ (komentar na Facebook-u).

Ništa neću da ti pričam više, argumentujem, linkujem, objašnjavam i tako to, ni tebi ni čitalaštvu, čataocima, čitalacima, čitačima… Ako ti nije jasno, nema veze, mora da sam nepismena, a ti pismen ne razumeš. Neka zaključuje ko kako hoće. O tome koliko nam je prosveta uništena neću ni reč da kažem. Koga zanima pa neka gugla, gugluje ili gugliše. Sve se može.

Uostalom šta će nekome ko planira da postane pratilac u lovu pravopis? Suludo je l’ da? To bi bilo isto kao kada bih Ediju objašnjavala kako se nešto pravilno piše. Inače Edi je lovački pas, samo još prijemni da položi.

Za kraj još da ti kažem, da baš nemaš sreće. Svakom ministru kom sam se obratila završio je ministarsku karijeru o čas posla. Nije to zato što sam ja neka važna, nemoj da brineš. Nego si sam zaslužio, a da se ne lažemo i ja sam opasan maler za ministre. 😀

Posted on 14/06/2012, in srbija and tagged , , , . Bookmark the permalink. 11 коментара.

  1. Ako si maler za ministre, divim ti se!!! I zavidim ti!

  2. Bojim se da te ministar neće udostojiti odgovora, pa ću pokušati da odgovorim umesto njega – NIJE normalan, nažalost… sve i da odluka nije njegova i da ju je „samo“ odobrio…
    Da se ne upuštam previše u raspravu, sve si i sama lepo rekla, dodaću samo da me u današnjoj Srbiji više nije lako iznenaditi, a da sam ipak ostao zatečen potezom Ministrastva prosvete koje ne samo da ni ne pokušava da reši problem narastajuće nepismenosti omladine (koji pritom nije naš specijalitet, već jedan od onih negativnih svetskih fenimena kojima se tako uspešno pridružujemo?!), nego taj problem „nesebično“ produbljuje i daje mu legitimitet kao nekakvoj sasvim normalnoj pojavi?!
    Zvanična institucija, ej!
    Zbogom pameti…

  3. Navijam od srca da uspe i ovog puta i da bar zbog malera ode, ne vidim kako drugačije, čoveku je očito lepo. Baš ga briga za obrazivanje.

  4. Eto, pogreših, sorry, valjda se toliko unervozim kada je ova tema u pitanju. Mislila sam – obrazovanje 😦

  5. Ministar prosvete NIJE prosveta Srbije i ljudi ne treba prosvetne radnike da poistovećuju s njim. Nažalost, javnost ne čuje vapaj prosvetnih radnika…
    Čekam da maler deluje inače crno nam se piše… 😦

  6. Miljo kako sam kojeg ministra prozvala tako su padali. Prvo Tomica, pa Dinkić, sada je ovaj na redu. 😀

  7. Aleksandre i pored onog čuvenog: „Ništa me više ne može iznenaditi.“, oni uvek naprave nešto da nas pobacaju u nesvest. Ipak je naslov trebao da bude kao za novine: „Žarko Obradović – Ministar u ostavci“… zapratio ga maler :)))

  8. Dragana neće taj još dugo. 😉

  9. Violeta nažalost je tako, a izgleda da je maler već počeo da deluje. :mrgreen:

  10. Kad se ovako upetljaju to je znak da je počelo. Počelo je počelo… ! :mrgreen: Ministar: Neće se priznavati nepismeni odgovori

  11. Imaćemo gomilu nepismenih intelektualaca.

Оставите одговор

