Mladost Srbije – Idite odavde

Diplomirani farmaceut u Americi zarađuje 1500$, žena mu zarađuje negde toliko, (info. iz prve ruke) i to dvoje ljudi sa tim novcem u Americi sa dvoje dece žive potpuno normalno. Imaju kuću, za koju plaćaju kiriju negde oko 1000$, deca idu u obdanište, školicu, to ne znam koliko plaćaju, žive pristojnim i normalnim životom, zadovoljni su sa tim što imaju i lepo im je, što je i najvažnije. Znači jedna prosečna, srpska porodica, fakultetski obrazovana, u Americi može da živi normalno, sa 3000$. Možda se cifra kreće malo gore, malo dole, ali to su neki okviri za ovaj primer, približno tačni.

Sasvim normalan, skroman i lep život. Znaju da će da imaju za kiriju, plaćanje školarine, račune, pun frižider i … mislim za šta je ljudima još potreban novac sem za putovanja. Kada ljudi puno rade, nemaju vremena da putuju. Tamo je hrana jeftinija nego u Srbiji, znači možda nešto uspeju i da uštede.

Idemo sada u Srbiju. 3000$ po današnjem kursu su vam 212, 256 dinara. Idemo dalje. Znači privatno stanovanje za četvoročlanu porodicu je oko 300 evra, plus ostali troškovi za sve račune, skoro do 500 evra.  50 000 dinara samo za stanovanje i račune, kada se oduzme od 212 i nešto hiljada, ostaje 71 000 dinara. Lepa para.

(Potkrala se ne mala greška u računanju, ali i da nije, na kraju bismo opet došli na isto. U Srbiji baš tako nestaju pare, da ne znaš ni za šta, ni koliko. Platili bismo, recimo obdanište za dvoje dece i zaostalu ratu kredita, vratili neki dug, registrovali auto tog meseca, ili pozajmili nekom  … u stvari osnovno je da u Srbiji dva farmaceuta ne mogu ni da zarade 3000$. Hvala Milane. )

Ako kojim slučajem imate nešto što ste kupili i plaćate na rate, znači pre nego da dođeš kući daš još 20 000 za ratu, za to nešto… nameštaj, frižider, televizor, mašinu… bilo šta. Ostane ti 51000 dinara. I dalje lepa para. Rate za kredite, što je uobičajeno u Srbiji, budu oko 22 000 dinara za dva kredita. Ostaje 31 000 dinara. Po današnjem kursu to je 436 dolara ili 302 evra.

Potrošačka korpa u Srbiji po nekim statističkim podacima je u junu mesecu vredela 55 000 dinara, a minimalna 29 910 dinara, s tim što je već kraj avgusta i što je sve poskupelo, ta potrošačka korpa sigurno sada vredi više.

Znači od 31 000 dinara, treba napraviti 55. Život bez automobila je postao nemoguć, a auto i troši, e to nećemo ni da računamo. Nećemo da računamo ni školarinu, ni odeću, obuću, neki izlazak ili sačuvaj Bože odmor.

E sada bih volela da vidim dva diplomirana farmaceuta u braku sa dvoje dece,  u Srbiji, koji imaju zajednička primanja od   212, 256 dinara.  Nema toga. Znači u Srbiji čak i poslanici koji jadni „rade dan i noć“ da nama svima bude bolje, mučeni, ne mogu da sastave kraj s krajem. Tražim linkove, ali počinjem da se nerviram opasno.

Da bi ceo ovaj post bio zaokružen i imao neki smisao, mogu samo da poručim svima onima koji još uvek nemaju svoju porodicu,  imaju diplomu i sami su, neka što pre i što brže odu odavde, što dalje, to bolje. Ako čak i nisu diplomirali, neka se u vidu magle izgube iz Srbije. Kasnije kada osnujete svoju porodicu, sve to sa bekstvom iz ovog „zatvora“ bude teže. Verujte mi na reč. Nije neizvodljivo, ali je daleko teže kada imate decu. Mislite o sebi pre svega, a onda i na budućnost svoje buduće dece. Sa 25 000 dinara se ne započinje život.

Idite, snađite se, mučite se, cimajte, ali stvorićete nešto. Ovde za isti trud i rad koji uložite tamo, nećete dobiti ništa. Žao mi je da gledam mladost ove zemlje kako propada, nadajući se nečemu boljem. Ovde neće biti bolje. Idite, pa makar tamo za početak prali sudove u nekom restoranu, znaćete da ste živi. Meni nema veće sreće, nego kad čujem da je neko otišao i dobro se snašao, jer svako se snađe, svako ko ode.

Razmislite, napravite plan, raspitajte se i krenite u avanturu koja se zove život. „Majka“ Srbija nikuda neće pobeći, uvek možete da se vratite u ovaj čemer i jad. Tamo negde, nikada nećete propasti, koliko ste ovde već propali samim svojim rođenjem. Jednostavno, samo idite odavde.

 

Posted on 26/08/2011, in srbija, SVAŠTA NEŠTO, Upoznajte sebe razumite druge and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 23 коментара.

  1. 212.000 minus 50.000 je 71.000? verovatno je previd 😉

  2. Ma da Milane, izgubi se negde usput skoro 100 000, 😀 ali ako bismo računali sve tačno, na kraju bismo opet došli na vrlo sličnu situaciju. Da sam tačno računala isto bi bilo, jer u Srbiji dva farmaceuta ne mogu da zarade ni tih 100 000 što sam im „poklonila“ 😀 Iznerviram se, pa mi ne ide matematika. 😉

  3. Jesi li sigurna da je 1500 mesečno, a ne nedeljno? Zo je jedino što mi je čudno.

  4. Ivo nemoj da se čudiš. Mesečno je i mi smo se čudili.

  5. Glasam za svako slovo ovde napisano 😆 I ja sam svojoj Sari rekla da briše odavde, prvom prilikom. Nema se šta ovde više čekati, niti čemu nadati.

  6. Tako je Ivana… neka idu, dok su još mladi i mogu da se bore. 🙂

  7. Matematika je bitna, ali ne u sistemu kada ga nemas. Zato potpisujem sve i u isti glas porucujem mladima da te poslusaju i idu bilo gde.
    Nema boljeg zivota nego u Srbiji, nema bolje bleje i zezanja nego u Srbiji, ali nema ni zakona, nema sistema, nema para, nema zastite, nema apsolutno nicega sto bi umirilo coveka koji ima decu.

    Moze i u Srbiji da se zaradi i to mozda i vise nego nedge vani, ali isto to ce pojesti majka Srbija i sistem koji ubija!!!

    Ko oce sigurnost neka ide, ko ima mogucnosti da se zajebava neka ni ne pomislja, najbolje je ovde.
    😛 😀
    Smejem se a plakao bih!!!

  8. Napisao na tw isto. Ostaješ samo ako si lud, narednih 5 godina biće samo gore. Mislim, ja sam lud.

  9. Deda nema lepše zemlje od Srbije, ali i nema zemlje gde više ništa nema vrednost, nego u Srbij. Samo nam ostaje da se smejemo da ne bismo poludeli. 😀

  10. Torbice… nemoj biti lud, nemoj biti lud, nemoj biti luuud… 😀

  11. Neki su „tamo“ pukli a neki se snašli. Al’ malo je onih koji su se vratili. I ja svom detetu savetujem, da kada dodje vreme ode odavde. Često se kajem što i ja nisam otišao dok je bilo vreme (mislim na godine). To naravno ne znači da ne volim Srbiju.

  12. Dilomirani farmaceut,mozda, zaradjuje u latinskoj americi 1500$, tamo, jad i cemer, sirotinja nevidjena:((Slazem se stobom Ivana sto apelujes na nasu mladost,da idu za boljim zivotom,Ja sam radila kod nas u Bosni 12 god u jednom hotelu, zaradjivala skromno,pare mi nikad nisu bile opsesija nego potreba ,imala nekog nadrndanog sefa, koji bi svako jutro istresao svoje frustracije na nas radnike, uz to je bio totalno nepismaen, al je bio clan komunista.Mojim dolaskom u Canadu sam se zaposlila u jednoj maloj fabrici,kao obicna radnica, boss mi je intelektualac,koja razlika u poredjenju s onim mojim bosanskim nepisemenim krkanom,Kod mog bossa sam postovana i cjenjena, a u Bosni sam bila samo izrabljivana i trpila nadrkanog seljacinu.Poslije tri godine radau Canadi napredovala sam i imenovana za shefa,nakon 6 godina sam bila poslovodja, i prije 2 mjeseca sam imenovana za direktoricu,ovo sam napisala da bi mladim ljudima dala pravu sliku zivota vani, pa, neka razmisle,dali, da ostanu u Srbiji,Bosni, Hrvatskoj…ili da idu za boljim zivotom, gdje ce biti postovani i nagradjeni za svoj rad.Samo da dodam da u Canadi ex Jugosloveni vaze za dobre i postene radnike.

  13. Ne znam šta bih rekla. Otišla bih sutra da sam mlađa iako obožavam ovu zemlju i sigurna sam da bi me ubijala nostalgija.
    Opet kad razmislim šta mogu da očekujem za 10-tak godina, šta može moj suprug ili moja ćerka ….. strašno je to. ;-(

  14. AlphaHlafdige

    Apsolutno se slazem i ja sam to i uradila pre 3 godine. Ne vracam se u Srbiju sve da Sveti Petar to trazi od mene.

  15. Lugar… još uvek nemam uslova da odem, ali ozbiljno razmišljam da je bolje da odemo dok su deca mala, da ne moram nekada sutra da ih pratim na put u svet, već da budemo zajedno deo sveta.

  16. LJubbice svaka čast, čestitam na unapređenju. Donela si pravu odluku i drago mi je da si uspela. Mi i jesmo radni i vredni, ali ovde to nije na ceni. Tuga jedna. Da si ostala ovde verujem da bi izgubila i to radno mesto u hotelu koje si imala, a ne da bi napredovala.

  17. Verkić pravac Norveška. 😉 😀

  18. Dobrodošla AlphaHlafdige 🙂 Svaka čast na odluci.

  19. No money no problem :sick:

  20. Pa ako ovako nastave kauboji će uskoro da budu na kolenima… Što ne znači da ne treba napuštati rodnu grudu, nego da relativno uskoro ni njima neće cvetati ruže. Hoću da kažem da bi mogli i mi to ovde da napravimo samo kada bi bili složni i radni kao negde daleko. Ali to je već dosadna priča 🙂

  21. Ako kauboji budu na kolenima, to znači da ni nama neće biti dobro, nažalost. Znači, njima može da bude dobro, ali, to ne znači da i nama mora da bude dobro. A, ako je njima loše, nama sigurno ne može da bude dobro.
    Kinezima i Indijcima je sada malčice bolje. Zato skače cena hrane na svetskoj berzi. Umesto pirinča počeli su da koriste sve više i žitarice, pa im cena skače. 🙂

  22. Mala svinja

    Meni i dalje nije jasno kako svi kukaju, i niko nema, a maltene ne znam nijednu osobu iz okoline da nije otišla na odmor u inostranstvo ove godine. Zanimljivo. :alien:

  23. $1500 mesecno u Americi zaradjuje tehnicar a farmaceut zaradjuje toliko nedeljno. Farmaceut sam licno.

Оставите одговор

